Är det verkligen så här vi vill synas?

Jag såg en tjej, nämner inga namn som la upp den här bilden med texten ''ridtjej, hehe''. Det första jag tänkte på var ''shit, nu jäklar ser ju alla vilken sport vi ridtjejer och killar håller på med''. Men sen började jag tänka lite. 
Jag skulle göra en film i skolan om min favoritsport. Ridning såklart. Först tänkte jag ''hmm, vilka hemska bilder ska jag visa så att alla fattar att det inte är en ''fjollsport'' som killarna har valt att kalla det. Men sen kom jag på mig själv, vill jag verkligen visa min sport på det här sättet? Varför inte visa filmer när folk rider löst, fritt eller kanske racear över en äng barbacka? Det lär ju se 1000x roligare ut än folk som går omkull, bryter ben och skadar sig. Var ser man glädjen i att krasha in i hinder, bryta ben osv osv? Jag skulle då inte vilja presentera min sport på det sättet. 
 
Jag började samla ihop filmer där folk rider löst, racear över ängar osv, just för att det skulle se kul ut! Jag slutade fokusera på allt dåligt som kan hända. Jag fick flera kommentarer av lärare som min lärare hade skickat filmen till att, gud vilken bra film jag hade gjort. Det gjorde mig stolt över att jag hade gjort en så stor påverkan på min lärare att han hade skickat den vidare. 
 
Saken jag vill komma fram till är då, Visa det positiva i sporten istället för alla som slår sig. 

Kommentarer:

1 Felicia:

Underbar film! :')

2 Emelie:

Åh herregud, bästa filmen jag någonsin sett! Man blir så lycklig i hela kroppen av att se den :')

3 matilda:

Riktigt bra gjort!

4 carolinesvenssonn:

super fin video!
vad heter låten? :)

Svar: Oath - Cher Lloyd :)
Ronja Larsson

5 Emma:

Riktigt bra gjort verkligen!!! :D

6 Carro:

Sett den minst en miljon gånger och blir varje gång gråter jag! Så underbar film! Riktigt bra gjort! :')

Kommentera här: